Volvo V90 D3 AWD

371 inlägg 0 nya

Sambandet mellan hög vikt och höga farliga utsläpp är svår att trolla bort.

I sammanhanget undrar man hur motorn kommer upplevas när den får adblue i höst.
Ska väl kunna göra den ännu lite piggare och snålare, bortsett alltså från mindre NOx.

leo_1 wrote:
Kväveoxid utsläpp, 8 ggr laglig gräns o uppgivet av Volvo, inget som bekymrar herrarna i denna lovsångstråd tiłl Volvo modellen?

Inte det minsta faktiskt..

Full respekt! Så kan man också känna o tänka.

Om addblue hade funkat så som du uppger Vidstige hade det nog varit installerat innan första bilen levererats..

Så Vidstige har blivit en dieselkramare...:)

Pi, om allting måste vara svartvitt så ja, då är jag det.
Men gillar att Volvo börjar med adblue och tycker leo har en poäng med att det förmodligen är förhållandevis höga NOx utsläpp från Deeds V90.

Sen vet jag inte om adblue ger så mycket lägre förbrukning och högre effekt, men lite ska det väl vara. Dock är det ett system som fördyrar både för tillverkare och för köpare, så det är klart att man dragit sig länge för att införa detta. Jag tycker dock Volvo väntat för länge och borde ha infört det redan till euro 6.

Ser fram emot också när mildhybridtekniken blir standard i alla Volvo. :)

Allt är absolut inte svart/vitt Vidstige ("dieselkramare" var lite skämtsamt) och då kanske vi också kan dumpa uttryck som "tyskbils-älskare" och liknande för att man råkar köra ett tyskt märke. Överens ?

Pi, ok, det är coolt.

Härlig läsning Deeds, har inte så många mil i V90, kanske 150 typ och är enig med dig att det är en otroligt skön bil, dock för stor för att jag skall välja en, men mitt hopp står till kommande V60, men jag har ju några mil kvar på min nuvarande. Det är intressant att de lyckats få ner förbrukningen så pass mycket på en V90 kontra de S/V60cc som jag har haft med samma motor/låda som du fast utan AWD och det på en större och tyngre bil.

*Robban

Lägg till ny kommentar