2+1 med VAJER RÄCKEN. Hur kör ni egentligen. 85 där det är enfiligt och 100 där det är tvåfiligt

64 inlägg 0 nya

Sporthojsförarna har väl gallrat bort sig själva genom viss överrepresentation i olycksstatistiken tidigare år och därmed skyhöga försäkringspremier numera. Därtill är sporthojarna nu i sin extremaste form goda för väl över 300 km/tim vilket är en helt OK hastighet på bana men inte på vanlig väg med traktorer och andra avsevärt långsammare fordon på plats. Återstår då MC utan kåpa där det blir obekvämt att köra fortare än 90-100 km/tim. De lunkar väl allra bekvämast i 80 km/tim egentligen och då är det mindre asfaltvägar som gäller. De är på inget sätt ofarliga med gott om kurvor och infarter. Men några vajerräcksolyckor blir det inte på de vägarna.

Your clean car was delivered on the back of a diesel.

Det dör så otroligt lite människor i trafiken, jämfört med cancer, rökning, etc etc.

Lägg ner att försöka "förbättra" trafiksäkerheten nu. Det är poänglöst och inte samhällsekonomisk öht.

Klart att vi behöver göra vissa vägar bättre ock säkrare, ta E20 ex mellan Allingsås och Laxå, där det fortfarande finns långa sträckor som inte är mötesseparerade och 2+1 eller 2+2 vilket behövs med tanke på trafiktrycket på den vägsträckan. Jag väljer aldrig den vägen om jag åker mellan Stockholm och Göteborg, om jag inte har något att göra på vägen genom Västergötland.
Att vi inte kan bygga bort självmord, drog- och alkoholrelaterade olyckor eller vansinneskörningar håller jag med om, men ju mer mötesseparerade våra E-vägar är så minskar även risken för olyckor av misstag eller även för de stora riskgrupperna nyss nämnda.

*Robban

Lägg till ny kommentar