Bild
Nästa artikel
Förra året var de japanska bilarna i topp, vilka bilar faller svensken i smaken 2015?

Hur nöjd är du med bilen? – Svara och vinn resepriser

AutoIndex

Hur nöjd är du med bilen och hur sköter sig märkesverkstaden? Tyck till om ditt bilägande med chansen att vinna resor värda 25 000 kronor!

Det är hög tid att börja fundera på vad bilägandet fört med sig de senaste tolv månaderna, stort som smått, positivt som negativt. Var med i Sveriges största bilkonsumentundersökning och delta i utlottningen om resepriser, värda 25 000 kronor.

AutoIndex genomförs för 15:e gången i ordningen. Tack vare att ni bilägare svarar på frågor om ert privata bilägande kan vi sätta press på biltillverkare, återförsäljare och verkstäder. Det som varit mindre bra kan alltid göras bättre.

Merparten av uppgifterna får vi in via frågepaket direkt till slumpmässigt utvalda bilägare, men för att ytterligare komplettera materialet går vi också ut med frågorna på det här sättet. Var med du också, och hjälp oss att påverka.

Klicka in här, och besvara/betygsätt frågorna om ditt bilägande. Ta god tid på dig, räkna med att det tar 15-20 minuter att gå igenom hela materialet.
Resultatet av undersökningen och pristagarna kommer att presenteras i Vi Bilägare i maj månad 2015.

Var med och tyck till i årets AutoIndex – du behövs!

Diskutera: Har du varit med och svarat?

Kommentarer

#1
2015-01-13 15:41

Skaffade ny bil i fjol och jag har överösts med undersökningar och hurra vad vi är bra-papper. Orkar inte ett till. Försäljaren lät mig förstå att deras bonus är kopplad till hur jag och andra köpare svarar. Så då kunde jag ju bara ge högsta betyg och förstörde hela statistiken. Med andra ord: undersökningarna blir helt värdelösa om kunderna försiktigt uppmanas att ge bra betyg för att firman inte ska göra förlust. Sjukt. Men jag är grymt nöjd med bilen!

#2
2015-01-13 15:46

Man kunde svara på enkäter om de nu inte var så att man säljer vidare ens uppgifter så att man blir översköljd av reklam vilket inte är så kul.

#3
2015-01-13 17:51

Axelman, blev nyfiken-vad är det för bil som du är grymt nöjd med?

#4
2015-01-13 17:58

Jag började med de här frågorna, det är ju ganska många, men när jag var nästan klar (?) ringde telefonen och när jag kom tillbaka efter fem minuter var jag ute! Bara att börja om!
Nix, never!

#5
2015-01-13 19:43

Att man väljer att utesluta tjänstebilsförarna är ett stort misstag. Dessa kör ju i genomsnitt betydligt fler mil per år och får därmed fler problem och har fler antal servicetillfällen per år än privatbilisten. Jag hävdar även att tjänstebilsföraren är mindre benägen att "mörka" fel som har uppstått. Privatbilisten (vissa) kommer att undvika att redovisa problem, eftersom det kommer att påverka andrahandsvärdet på dennes bil. Undersökningen blir därigenom snedvriden.

#6
2015-01-13 20:27

Håller med Audi, kan erkänna att jag själv har varit väl positiv till mitt bilmärke när jag fyllt i Autoindex-jag äger bilen privat. Det skulle vara väldigt intressant att jämföra åsikterna för varje bilmodel mellan privatägda och tjänstebilar.

#7
2015-01-14 09:23

Är väl så att det är efter 3 år problemen börjar och därför är tjänstebilsförare ointressanta. Har haft bmw både privat och som tjänstebil och det var bemötandet och servicen när privatbilen skulle in som gjorde att jag aldrig mer köper bmw. När jag kom med tjänstebilen var dom väldigt trevliga..

#8
2015-01-14 16:30

Jag köpte min första splitternya bil och en vecka senare fick jag ett frågeformulär att fyllai.
Där skulle jag svara vad jag tyckte om bilen. Va!! Efter en vecka!! 5 mil körda!!
Vad ska man svara på sånt?
Jag skrev att de skulle skicka ett nytt formulär om två år, så skulle jag talaom vad jag tyckte om bilen!

#9
2015-01-16 21:03

Kan man vinna en resa till Sverige?

#10
2015-01-22 19:04

Jag har ungefär 1000 mil till att köra innan jag hamnar på service. Så jag är väl diskvalificerad från utfrågningen..... sen vet jag inte vilken verkstad jag hamnar på. Finns ju fler än en och vem är billigast?

#12
2015-01-26 08:28

Varje år hoppas jag att undersökningen skall bli bättre men NIX,..det är precis samma skitfrågor varje år!
Kan absolut inte begripa vad det är för idioter som skapar sådana här meningslösa undersökningar med frågor som knappast särskilt många kan ge ett vettigt svar på. En hel del frågor skall man dessutom svara på mer än en gång!
Detta skämt till undersökning leder sedan till prydliga tabeller som visar hur nöjda vi är med de olika fabrikaten.
En undersökning och slutresultat värt att fundera på? ( Nop )

#13
2015-01-27 10:32

Håller med Mistro, denna undersökningen lär knappast spegla verkligheten.
Man får ta denna undersökning med en nypa salt.

#14
2015-01-30 10:47

Det märkliga är att bilföretagen tycker denna undersökning är intressant, även de som inte ligger i toppen av listan. Så någon funktion måste ju denna undersökning ändå ha så de får reda på hur de ligger till och vad man är tvungen att förbättra tex på service/verkstadsområdet.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.